Suchergebnisse

Hochschulschrift - Doktorarbeit (606)

6941.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Leonaite-Pittelkov, B.: Structural and biochemical studies of the S. cerevisiae DNA/RNA helicase Sen1. Dissertation, LMU, Fakultät für Chemie und Pharmazie, München (2018)
6942.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Milicic, G.: Mechanisms of folding, assembly and remodelling chaperones. Dissertation, LMU, Fakultät für Chemie und Pharmazie, München (2018)
6943.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Schäfer, T.: Correlative cryo-electron tomography studies of artificial beta-protein aggregates in mammalian cells. Dissertation, TUM, München (2018)
6944.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Theodosiou, M.: Analysis of kindlin-2 function in skin and kindlin-2 regulation mechanisms. Dissertation, LMU, München (2018)
6945.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Ringer, P. S.: Advancing molecular force measurements across talin. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2017)
6946.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Blank, B. R. K.: Cab45 – analysis of key features of a multifunctional secretory pathway component. Dissertation, LMU, Fakultät für Chemie und Pharmazie, München (2017)
6947.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Lin, S.: Role of the ubiquitin-like protein Urm1 as a protein modifier. Dissertation, LMU, München (2017)
6948.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Paasch, F.: SUMO-mediated Quality Control of Proteins Targeted to Mitochondria. Dissertation, LMU, München (2017)
6949.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Princz, L.: Characterization of the regulation of DNA joint molecule resolution during cell cycle and in response to replication fork stalling. Dissertation, LMU, München (2017)
6950.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Freikamp, A. K.: Molecular force analysis of the vertebrate kinetochore protein CENP-T. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2017)
6951.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Kuhn Cuellar, L. E.: Geometric analysis of macromolecule organization within cryo-electron tomograms. Dissertation, Technische Universität, München (2017)
6952.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Anstett, B.: Homology Search Guidance by the Yeast Recombination Enhancer. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2017)
6953.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Hassemer, T.: Principles of RNA and protein quality control at the eukaryotic ribosome. Dissertation, LMU, München (2017)
6954.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Zhang, X.: Establishment of Genome Editing Methods and Mechanistic Dissection of the Role of fallen angel during Sarcomere Maturation in Drosophila. Dissertation, LMU, München (2017)
6955.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Aufderheide, A. R.: Structural studies of the 26S proteasome and its interaction with Ubp6 by cryo-electron microscopy. Dissertation, Technische Universität, München (2016)
6956.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Vincenz-Donnelly, L.: How the mammalian endoplasmic reticulum handles aggregation-prone β-sheet proteins. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2016)
6957.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Lademann, C. A.: Homologous Recombination Within a Chromatin Environment. Dissertation, LMU, München (2016)
6958.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Neudegger, T.: Structure and function of human heat shock transcription factor 1. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2016)
6959.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Wilhelm, L.: Interactions of Smc-ScpAB with the Bacillus subtilis chromosome. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2016)
6960.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Woerner, A. C.: Cytoplasmic protein aggregates interfere with nucleo-cytoplasmic transport of protein and RNA. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2016)