Suchergebnisse

Hochschulschrift - Doktorarbeit (606)

6961.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Schrod, N. J.: From Axons to Synapses: Cryo-Electron Tomography of Neurons. Dissertation, Technische Universität, München (2016)
6962.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Schuller, J. M.: Cryo-EM single particle analysis of ASCE-ATPases. Dissertation, Technische Universität, München (2016)
6963.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Schweitzer, A.: Kryo-EM Struktur des humanen 26S Proteasoms. Dissertation, Technische Universität, München (2016)
6964.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Rebelo da Silva Ferreira, I.: Molecular role of Kon-tiki during myotube migration and attachment. Dissertation, LMU, München (2016)
6965.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Donnelly, N.: Aneuploidy impairs protein folding and genome integrity in human cells. Dissertation, 129 S., Ludwig-Maximilians-Universität, München (2016)
6966.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Hauser, T.: Folding and Assembly of Form I Ribulose-Bisphosphate Carboxylase/Oxygenase. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität München, München (2016)
6967.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Austen, K. A.: Measuring mechanical tension across the focal adhesion protein talin-1. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2016)
6968.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Beck, S.: Novel quadrupole time-of-flight mass spectrometry for shotgun proteomics. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2016)
6969.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Coscia, F.: Ovarian Cancer Proteomics. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2016)
6970.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Hofmann, B.: Spatial coordination of Atg8-lipidation in selective and non-selective autophagy. Dissertation, Technische Universität, München (2016)
6971.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Holze, C.: Virus-Host Interactions: novel actions in an ancient battle. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2016)
6972.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Kaufmann, A.: In vitro reconstitution of the autophagic membrane scaffold. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2016)
6973.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Matscheko, N. M.: Revealing the Molecular Mechanism of Atg11 and the Initiation of Selective Autophagy. Dissertation, 118 S., Ludwig‐Maximilians‐Universität, München (2016)
6974.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Vetter, M. A.: Structural and Biochemical Characterization of Ciliary Targeting Complexes Reveals a Novel Dual Effector Bound Mechanism for the Rab11:GTP - FIP3 - Rabin8 Module. Dissertation, 171 S., Ludwig-Maximilians-Universität, München (2016)
6975.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Bollschweiler, D.: Study of the archaeal motility system of Halobacterium salinarum by cryo-electron tomography. Dissertation, Technische Universität München, München (2015)
6976.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Hoffmann, T.: Beschreibung der dreidimensionalen Organisation von Ribosomen in intakten Escherichia coli-Zellen mittels Kryoelektronentomographie. Dissertation, Technische Universität München, München (2015)
6977.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Pfeffer, S.: Structural analysis of co-translational protein transport at native membranes. Dissertation, Technische Universität München, München (2015)
6978.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Wallek, A. U.: Function and regulation of Sgo1 during mitotic cell division in Saccharomyces cerevisiae. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2015)
6979.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Asano, S. M.: Electron Cryo-Tomography Studies of Mammalian Neurons. Dissertation, Technische Universität München, München (2015)
6980.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Gupta, A. J.: A single molecule study of the GroEL active cage mechanism. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2015)