Suchergebnisse

Hochschulschrift - Doktorarbeit (606)

6921.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Laugks, U.: Structural analysis of short-term release facilitation in synaptosomes and synapses. Dissertation, TUM, Fakultät für Chemie, München (2018)
6922.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Strauss, M. T.: Advanced instrumentation and analysis for 3D super-resolution bioimaging applications. Dissertation, LMU, München (2018)
6923.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
di Cicco, G.: Cell cycle and DNA damage-dependent control of the checkpoint mediator Rad9. Dissertation, LMU, Fakultät für Biologie, München (2018)
6924.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Bantele, S. C. S.: Cell cycle-regulated signaling and remodeling at DNA double-strand breaks. Dissertation, LMU, Fakultät für Chemie und Pharmazie, München (2018)
6925.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Khmelinskaia, A.: DNA origami scaffolds to control lipid membrane shape. Dissertation, LMU, Fakultät für Physik, München (2018)
6926.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Kämmerer, S.: Prospects for visual proteomics using in situ cryo-electron tomography. Dissertation, Technische Universität, München (2018)
6927.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Bäuerlein, F. J. B.: In Situ Architecture and Cellular Interactions of PolyQ Inclusions. Dissertation, Technische Universität, Fakultät für Physik, München (2018)
6928.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Meier, F.: Data acquisition methods for next-generation mass spectrometry-based proteomics. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2018)
6929.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Kretschmer, S. A. T.: Molecular determinants of Min protein pattern formation. Dissertation, LMU, Fakultät für Chemie und Pharmazie, München (2018)
6930.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Mücksch, J. P.: Quantitfication of biomolecular binding dynamics by Fluorescence Correlation Spectroscopy. Dissertation, LMU, München (2018)
6931.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Cost, A.-L.: Molecular force measurements in desmosomes. Dissertation, LMU, Fakultät für Chemie und Pharmazie, München (2018)
6932.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Dempfle, L.: Revealing the role of TECPR1 in mammalian autophagy. Dissertation, LMU, Fakultät für Chemie und Pharmazie, München (2018)
6933.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Sonal: Towards bottom-up reconstitution of minimal modules of eukaryotic pattern formation. Dissertation, LMU, Fakultät für Physik, München (2018)
6934.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Doll, S.: Biological and Translational Cancer Proteomics. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2018)
6935.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Katsougkri, D.: The role of kindling-1 in skin photosensitivity and UV-induced tumorigenesis. Dissertation, LMU, München (2018)
6936.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Khoshouei, M.: Development and applications of new phase contrast methods for TEM. Dissertation, TUM, München (2018)
6937.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Leonaite-Pittelkov, B.: Structural and biochemical studies of the S. cerevisiae DNA/RNA helicase Sen1. Dissertation, LMU, Fakultät für Chemie und Pharmazie, München (2018)
6938.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Milicic, G.: Mechanisms of folding, assembly and remodelling chaperones. Dissertation, LMU, Fakultät für Chemie und Pharmazie, München (2018)
6939.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Schäfer, T.: Correlative cryo-electron tomography studies of artificial beta-protein aggregates in mammalian cells. Dissertation, TUM, München (2018)
6940.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Theodosiou, M.: Analysis of kindlin-2 function in skin and kindlin-2 regulation mechanisms. Dissertation, LMU, München (2018)