Suchergebnisse

Hochschulschrift - Doktorarbeit (606)

7301.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Siwanowicz, I.: Structural basis for the regulation of insulin-like growth factors (IGFs) by IGF binding proteins (IGFBPs). Dissertation, Technische Universität, München (2005)
7302.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Wisniewska, M.: Biochemical Studies on IGF and IGF-Binding Proteins Interactions & Structural Investigations on the SH3 Domain of Crk-associated Tyrosine Kinase Substrate p130cas (CAS). Dissertation, Technische Universität, München (2005)
7303.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Lodygin, D.: Epigenetic and pharmacological regulation of gene expression involved in senescene and tumor progression. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2005)
7304.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Stadler, C.: Charakterisierung der Signaltransduktion und Funktion der Rezeptortyrosinkinase FGFR4 in der Krebsprogression. Dissertation, Technische Universität, München (2005)
7305.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Marg, B.: Investigation on the EGFR signal transactivation by G protein coupled receptors in cancer cells. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2005)
7306.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Briegel, A.: Strukturuntersuchungen an Prokaryonten mit Kryo-Elektronentomographie. Dissertation, Technische Universität, München (2005)
7307.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Kürner, J.: Elektronentomographische und biochemische Untersuchung des Cytoskeletts von Spiroplasma melliferum. Dissertation, Technische Universität, München (2005)
7308.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Chatwell, L.: Röntgenkristallographische Untersuchung mit Problemen der Pseudoinnenzentrierung und Verzwilligung von Rib7, einem Protein aus der Biosynthese von Riboflavin. Dissertation, Technische Universität, München (2005)
7309.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Wenig, K.: Röntgenstrukturanalyse der Cysteinendoprotease IdeS (Mac-1) und des humanen Immunoglobulin A Rezeptors FcRI (CD89). Dissertation, Technische Universität, München (2005)
7310.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Preisinger, C.: Kinases regulating the structure and function of the Golgi apparatus. Dissertation, Technische Universität, Graz (2005)
7311.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Milbradt, A. G.: Natürliche und synthetische Modellsysteme für die oxidative Proteinfaltung. Dissertation, Technische Universität, München (2005)
7312.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Ghosh, M.: Structural and biochemical characterization of proteins involved in cancer. Dissertation, Technische Universität, München (2005)
7313.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Kyrieleis, O.: Röntgenstrukturanalyse der humanen Serinprotease DESC-1 und der Zink-Aminopeptidase F3 aus Thermoplasma acidophilum. Dissertation, Technische Universität, München (2005)
7314.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Shanker, S.: Strukturelle und biochemische Charakterisierung von regulatorischen Proteinen des Zellzyklus und ihrer Inhibitoren. Dissertation, Technische Universität, München (2005)
7315.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Klein, C.: Proteomanalysen an Halobacterium salinarum. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2005)
7316.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Bartke, T.: Charakterisierung von BRUCE als antiapoptotisches IAP. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2005)
7317.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Bex, C.: Identifizierung und Charakterisierung neuer Interaktoren des von Hippel-Lindau Tumorsuppressors. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2005)
7318.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Braun, S.: ER-associated degradation (ERAD: Novel components and cellular regulation. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2005)
7319.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Bungartz, G.: Function of beta 1 and beta7 integrins in the hemapoietic system. Dissertation, Universität, Köln (2005)
7320.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Chu, H.: In vivo analysis of Parvins, a family of focal adhesion proteins. Dissertation, Universität, Köln (2005)