Suchergebnisse

Hochschulschrift - Doktorarbeit (606)

7161.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Klein, U.: The chromosomal passenger complex during mitotic progression: Identification of subunit-specific functions. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität München, München (2009)
7162.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Maurer, U. E.: Structural analysis of viral glycoproteins and membrane fusion during host entry of enveloped viruses. Dissertation, Technische Universität, München (2009)
7163.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Descot, A.: Identification and characterisation of genes regulated by monomeric actin. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2009)
7164.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Ender, C.: Characterization of protein and small RNA components of Argonaute complexes. Dissertation, Ludwig-Maximilian-Universität, München (2009)
7165.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Luber, C. A.: Pattern recognition receptors are subset specific in dendritic cells. In vivo quantitative proteomic investigations using label-free analysis and the SILAC mouse. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2009)
7166.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Schwaiger, R.: Genexpressions- und Protein-DNA-Interaktionsstudien des Aminosäuremetabolismus und metallabhängiger Prozesse in Halobacterium salinarum R1. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2009)
7167.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Urriza, I. I.: Structural analysis of intracellular transport, nuclear entry and egress of Herpes simplex virus 1 by cryo electron tomography. Dissertation, Universidad Autonoma de Madrid, Madrid (2009)
7168.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Weinmann, L.: Functional characterization of microRNA-containing Argonaute protein complexes. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2009)
7169.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Wiemhöfer, M.: Kapazitive Stimulation von Epithel- und Hirngewebe mit oxidierten Siliziumchips. Dissertation, Technische Univerität, München (2009)
7170.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Wimmer, F.: Chakterisierung elektrogener Transportvorgänge an Membranproteinen halophiler Archaeen. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2009)
7171.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Zeitler, R. F.: Detektion von Spannungsfluktiationen in der Adhäsionsregion von Zellen mit Feldeffekttransistoren. Dissertation, Technische Universität, München (2009)
7172.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Zougman, A.: High accuracy mass spectrometric peptide identification as a discovery tool in proteomics. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2009)
7173.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Konstantinidis, K.: Genome-Wide Proteomics and Quantitative Analyses on Halophilic Archaea. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2008)
7174.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Lepthien, S.: In vivo Tandem Labeling of Proteins: Combining Chemical Orthogonality with Intrinsic Blue Fluorescence. Dissertation, Technische Universität, München (2008)
7175.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Schlesner, M.: The Halobacterium salinarum Taxis Signal Transduction Network: A Protein-Protein Interaction Study. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2008)
7176.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Busche, S.: Regulation of SRF via Rac-Actin-MAL signaling in epithelial cells. Dissertation, Technische Universität, München (2008)
7177.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Ussar, S.: Genetic analyses of Kindlins in mice. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2008)
7178.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Merkel, L.: Beiträge zur in vivo Proteinbiosynthese unter Verwendung nicht-kanonischer Aminosäuren. Dissertation, Technische Universität, München (2008)
7179.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Bleicken, S.: Strukturelle Untersuchungen der Konformationsänderungen im proapoptotischen Protein Bax und der räumlichen Anordnung des membranständigen Baxoligomers. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2008)
7180.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Haindl, M.: Charakterisierung der SUMO-Isopeptidasen SENP3 und SENP6. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2008)