Suchergebnisse

Hochschulschrift - Doktorarbeit (575)

6741.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Le Bris, A.: Overexpression and purification of membrane proteins in yeast: The GPCR α-factor receptor and a methanococcal transporter. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2007)
6742.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Neubauer, C.: Experiments aimed at determining the structure-function relationship of FE65. Dissertation, Technische Universität, München (2007)
6743.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Twellmeyer, J.: Etablierung der DNA-Mikroarray-Transkriptom-Analyse für Halobacterium salinarum R1. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2007)
6744.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Wood, K.: Dynamical heterogeneity of the purple membrane: A study combining isotope labelling, neutron scattering and molecular dynamics simulations. Dissertation, Universität Grenoble, Grenoble (2007)
6745.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Heidari, H. R.: Cloning and sequencing of a gene of haloalkaline protease secreted from Salinivibrio sp. strain AF-2004 and its expression in Escherichia coli. Dissertation, Teheran University, Teheran/Iran (2006)
6746.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Brehm, M.: Infrarot-Mikrospektroskopie mit einem Nahfeldmikroskop: Spektroskopische Erweiterung durch Frequenzkämme sowie chemische Identifizierung einzelner Nanoobjekte. Dissertation, Technische Universität, München (2006)
6747.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Wallrapp, F.: Hoch-K-Materialien in der Elektrolyt/Isolator/Silizium-Konfiguration: Charakterisierung und Anwendung in der Bioelektronik. Dissertation, Technische Universität, München (2006)
6748.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Keil, C.: Röntgenkristallographische und biochemische Untersuchungen des ß-Amyloid-Precursorproteins (APP) aus der Alzheimer Krankheit und der Carboxypeptidase N (CPN). Crystallographic and biochemical studies of the ß-amyloid precursor protein (APP) of the Alzheimer disease and the X-ray structure of Carboxypeptidase N (CPN). Dissertation, Technische Universität, München (2006)
6749.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Moldovan, L.: Regulation of replication-linked functions by PCNA and SUMO. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2006)
6750.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Seyit, G.: Structural studies of Tripeptidylpeptidase II: expression and crystallization trials. Dissertation, Technische Universität, München (2006)
6751.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Schön, I.: Extrazelluläre Stimulation von Ionenkanälen und Nervenzellen mittels Elektrolyt/Oxid/Silizium-Kondensatoren. Dissertation, Technische Universität, München (2006)
6752.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Czuchra, A.: Cdc42 and β1 integrin in cell migration. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2006)
6753.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Schwarz, J.: Proteinfaltung im Zytosol der Bäckerhefe Saccharomyces cerevisiae. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2006)
6754.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Tochowicz, A. M.: Structural analysis of the cancer promoting matrix metalloproteinase-9 in complexes with novel pharmacological inhibitors Molecular structure of the hemopexin domain of MT1-MMP, including novel dimerization models. Dissertation, Technische Universität, München (2006)
6755.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Peitz, I.: Zell-Transistor-Kopplung mit liganden-gesteuerten Ionenkanälen für hybride Biosensoren. Dissertation, Universität Hannover, Hannover (2006)
6756.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Vaupel, K.: Funktionelle Charakterisierung des Transkriptionsfaktors AP-2δ. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2006)
6757.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Kofler, C.: Strukturelle Charakterisierung von Thermoplasma acidophilum mittels Kryo-Elektronentomographie. Dissertation, Technische Universität, München (2006)
6758.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Schust, J.: Neue Ansätze zur Identifizierung niedermolekularer Inhibitoren der STAT3-Aktivierung und –Homodimerisierung. Dissertation, Bayerische Julius-Maximilians Universität, Würzburg (2006)
6759.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Kiessling, A.: Identifizierung niedermolekularer Inhibitoren des Transkriptionsfaktors c-Myc. Dissertation, Technische Universität, München (2006)
6760.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Schmidt, A.: Functional characterization of a novel Xenopus polo-like kinase interacting protein. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2006)