Suchergebnisse

Hochschulschrift - Doktorarbeit (535)

6401.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Htun van der Horst, E.: The role of ErbB3/HER3 in gliomas and breast cancer: Molecular mechanisms and potential role a therapeutic target. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2002)
6402.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Htun van der Horst, E.: The role of ErbB3/HER3 in gliomas and breast cancer: Molecular mechanisms and potential role as therapeutic target. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2002)
6403.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Klobe, M.: Röntgenographische Charakterisierung der lichtgetriebenen Ionenpumpe Halorhodopsin aus Halobacterium salinarum. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2002)
6404.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Lehnert, U.: Hydration dependence of local thermal motions in the purple membrane explored by neutron scattering and isotopic labelling. Dissertation, Universität Grenoble I, Grenoble (2002)
6405.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Marg, B.: Struktur und Halophlilie eines archaealen Ferredoxins. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2002)
6406.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Rehm, T.: Nuclear magnetic resonance spectroscopic investigations on the green fluorescent protein, the cyclase associated protein and proteins involved in cancer developement. Dissertation, Technische Universität, München (2002)
6407.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Schymeinsky, J.: Das Nidogen-2 Gen der Maus: Genstruktur und Funktionsanalyse. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2002)
6408.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Seifert, M. H. J.: NMR-spektroskopische Studien zur strukturellen Dynamik des Grün-fluoreszierenden Proteins und der cAMP-abhängigen Protein Kinase. Dissertation, Technische Universität, München (2002)
6409.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Sommer, M.: Untersuchungen zur Rolle der PTP-SL im MAPKinase Signalweg. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2002)
6410.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Friedrich, R.: Kristallographische und biophysikalische Untersuchungen an Serinproteinase-Effektor-Komplexen. Dissertation, Technische Universität, München (2001)
6411.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Albayrak, T.: Isolierung und molekulargenetische Charakterisierung von Cytochrome bL und Saip, zweier Apopose-induzierender Gene. Dissertation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2001)
6412.
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Than, M. E.: Röntgenstrukturanalyse der ba3 Cytochrom-c Oxidase aus Thermus thermophilus und ihres Substrates Cytochrom-c552. Dissertation, Technische Universität, München (2000)

Hochschulschrift - Habilitation (15)

6413.
Hochschulschrift - Habilitation
Wollert, T.: Molecular Mechanisms of Autophagy in Yeast. Habilitation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2016)
6414.
Hochschulschrift - Habilitation
Petrasek, Z.: Fluorescence fluctuation methods in biophysical sciences. Habilitation, Technische Universität, Dresden (2013)
6415.
Hochschulschrift - Habilitation
Daub, H.: Analysis of protein kinases by chemical proteomics. Habilitation, Technische Universität, München (2010)
6416.
Hochschulschrift - Habilitation
Bracher, A.: Structural Analysis of Molecular Chaperones: Nucleotide Exchange Factors of Hsp70 and the Assembly Chaperone RbcX. Habilitation, Technische Universität, München (2009)
6417.
Hochschulschrift - Habilitation
Posern, G.: Regulation and Function of G-actin controlled gene expression. Habilitation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2009)
6418.
Hochschulschrift - Habilitation
Hermeking, H.: Identifizierung von Effektoren des p53 Tumorsuppressorgens und des c-MYC Onkogens sowie Untersuchungen zu epigenetischen Veränderungen und zellulärer Seneszenz in Tumoren. Habilitation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2006)
6419.
Hochschulschrift - Habilitation
Than, M. E.: Structure, Function and Inhibition of the Prohormone/Proprotein Convertase Family of Endoproteinases. Habilitation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2006)
6420.
Hochschulschrift - Habilitation
Winklhofer, K. F.: Proteinmissfaltung und Neurodegeneration: Molekulare Mechanismen bei Prion-Erkrankungen. Habilitation, Ludwig-Maximilians-Universität, München (2004)